Cruelle |
2023 |
2023J'ai remplacé l'amour par l'argentout on ATC 14 february |
2023Review2023
The Wire PaperSam Davis Cruelle's debut for Avon Terror Corps adds a Parisian node to the sprawling Bristolian collective that currently involves the likes of Bad Tracking, Bokeh Versions and Giant Swan. This is a break-up collection, but in the delirious 'cut up their clothes' vandalism tradition of break-ups rather than mournful window gazing. There's a general jouissance to be felt in the way dub, industrial and layered chanson vocals are chopped and screwed together here, with plenty of rough edges and loops that refuse to sit just so, from the stuck-record stumble of "La Parade Du Serial Killer" with its monster film brass, to the seething sub-bass that pushes the hazy dub space of "But" past the red into speaker damage territory.The QuietusLuke Turner Avon Terror Corps continue to cement their reputation as one of the finest record labels currently operating in this benighted land with a new album from French artist Cruelle. Apparently J'ai Remplacè l'Amour Par L'Argent was "created to capture a moment in time where I used autonomy as revenge," and this is a record so magnificent in its intensity and determination that it's hard not to feel a wafer thin sliver of sympathy for the subject of said vengeance. It begins with 'La Parade Du Serial Killer', all mangled, sinister brass, gun factory rhythms and Camille Brêteau's vocals sounding like a French folk lament for something appalling yet still lurking in the future. Next track 'Si je te le demande, fais-moi des bleues, fragile!' is Siouxsie and Budge's Creatures dancing with early These New Puritans and early FKA twigs. There's fractured dub at a vaudeville feature in 'But' and whacked-out goth melancholy in 'Je peux pas t'aimer' before the wonderful Max Kelan (a regular in Noel Gardner's New Weird Britain column) appears for the steely, rattling, cheekily nihilistic conclusion 'Lick The Bag'. This is a militant yet suave record of industrial pop and punishing joy. By far and away the best new artist I've encountered in 2023 thus far. RWDFWDLock up your daughters, there's a new Avon Terror Corp in town. The shifty Bristol/global collective stretches it's oily industrial tentacles over the borders to Paris for a shocking debut skullfucker from Cruelle. Taking cues from harsh noise, pounding industrial, militant steppas and gothic French pop, 'J'ai remplacé l'amour par l'argent' is like nothing else on your tape shelf. Dripping with seduction, drama and heavy duty electronics, Cruelle's debut is a bewildering, tantalising MUST for fans of Heimat, Brigitte Fontaine, Ministry and 3rd album Portishead. Sounding like TNT Roots running a session in the flaming Notre Dam, Cruelle veers from trap-induced trills to Phantom of the Opera grade vocal theatrics in a brand new kind of heavy. The album crushes you into a baroque submission until 'But' and 'Je peux pas t'aimer' dial in some lilting trip-hop / dub seduction - a welcome side-step showcasing Cruelle's artistic range and breadth (and showing this ain't just some beardy black-t-shirt-guy in a bedroom dying to shock you). Then there's just enough time for Bad Tracking overlord Kelan to fly in for a guest finale on the gruelling NSFW addiction anthem 'Lick the bag' before the tape clicks to a stop. Will you ever be the same again? We doubt it. Limited edition of 50 cassettes that are almost sold out at source, we're blessed to have the last handful. Long Live Avon |
Elisabeth Doppelgänger ?sound and visual research around the character of Elisabeth2014 to the present day Vu que le monde ne changera pas pour elle, qu’être aimé c’est bon pour les riches, ou les femmes au foyer, c’était vite vu. Elisabeth est fragile, sans rêve rien ne l’a tient à part l’alcool. Elle est soupçonnée d’avoir tué un de ses enfants issus d’une passe mais comme cet enfant n’intéressait personne l’histoire s’est gelée en non lieu. Elisabeth a toujours une canne à pêche avec une bouteille de Jack Daniel’s au bout. Ça la motive à avancer. Le peu de fois où elle s’intéressera aux autres ce sera pour leur faire du mal, c’est son seul moyen de communication. Passionnée par les fleurs le chant et la danse, elle ne parle quasiment qu’en chantant et ne se déplace qu’en roulant des hanches. Ce qu’elle aime se détruit comme une malédiction. Excerpt from the passage Elisabeth used for a Souci Du Drame performance More about the performanceElisabethphotomontage |
Caractéristiques physiques : Dos courbé Seins aux genoux Maigreur extrême Nudité Caractéristiques mentales : Rire excessif Plaisir pour la douleur Thèmes à explorer : Déviance Solitude Horreur Aucun espoir Vulnérabilité Destruction consciente et inconsciente Malédiction Besoin/peur d’être aimé. Sexualité Expressions préférées : Pffff Habitudes : Casser des assiettes Planter des couteaux dans le dos sans que personne ne s’en rende compte Creuser Allumer le gaz Se déplacer en plantant ses dents dans le sol Environnement : Son habitat est pile adapté à son corps et ne laisse aucun autre espace. |
Halloween2021La nuit des Masquescreated and released the 18th of octoberTribute to Carpenter |
Texts2019 ♦ 2023C’est moi qui te regardera tomber Même si rien ne laisse paraître C’est moi qui vais bien m’amuser À te ramasser à la hachette Si ce n’est pas beau de se venger Prépare-toi à voir ce que le pire peut être Si je te croise dans les yeux à un moment Je te jure que je te les prends À défaut d’occuper tes pensées Je ferai pleurer le corps du lâche que tu es. ♣Avec toi, je ne suis pas obligé de jouer la sainte, Je t’aime aussi sincèrement que Johnny dans The Last Gunfighter. ♥ Mourir dans l’ombre comme on attend, J’avais des rêves que je réalise à peine, Croire en ses rêves, ce n’est pas toujours la peine, Qu’est-ce que tu mérites, parlons-en, Pourquoi ce serait toujours les mêmes, Alors c'est bien beau l’Amérique et je ne voudrais pas paraître fatale, J’avais des rêves que je réalise à peine, Avec l’échec ce qui me reste à faire ♠T’as été aussi silencieux qu’un mort, Pourquoi tu gères ta vie comme un mort, Dis-moi, est-ce que tu es mort ? |
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